نفت

معاون اول رئیس‌جمهور گرانی بنزین را تکذیب کرد

معاون اول رئیس جمهوری هرگونه تغییر قیمت و افزایش نرخ فرآورده های نفتی از جمله بنزین را تکذیب کرد.

به گزارش دیده بان انرژی و به نقل از ایرنا؛ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: در هیچ یک از سطوح و مراجع تصمیم گیری دولت از جمله وزارت نفت، کمیسیون‌های تخصصی دولت و کارگروه‌ها، موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.

بنزین گران نمی‌شود/ مردم به شایعات توجه نکنند

اوجی درباره حواشی که درباره افزایش قیمت بنزین در روزهای گذشته مطرح شده است، توضیح داد: پیش از این بنده و همکارانم در شرکت پالایش پخش مصاحبه کردیم و برای صدمین بار تکرار می‌کنیم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

وی با بیان اینکه در تامین بنزین جای نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: پالایشگاه‌های کشور تولید حداکثری برای بنزین را انجام می‌دهند و لجستیک قوی برای توزیع بنزین در ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت کشور وجود دارد.

وزیر نفت از مردم خواست به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند و یادآور شد: حتی نسبت به سال گذشته به میزان ۱۵۰ میلیون لیتر افزایش ذخیره بنزین وجود دارد.

اوجی با اشاره به کارت‌های سوخت جایگاه داران توضیح داد: بر اساس قانون مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲، همه مردم باید از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها سوخت استفاده کنند. بر همین اساس وزارت نفت به تکلیف مجلس در این خصوص عمل می‌کند. البته در این باره تعداد کارت‌های سوخت کم شده است.

وی ادامه داد: در شروع کار این طرح، ۱۷ درصد مردم از کارت شخصی سوخت خود استفاده کردند و امروز بیش از ۷۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها استفاده می‌کنند. البته جایگاه داران کارت‌های سوخت در موارد اضطراری که فردی کارت خود را گم کرده یا همراه ندارند، به مشتری ارائه می دهند.

وزیر نفت تاکید کرد: در تمام جایگاه‌های سوخت کشور، بنزین کافی موجود است و هیچ جای نگرانی نیست. البته هیچ جایگاه سوختی حق ندارد به مشتری بگوید که کارت سوخت ندارد و در این باره بازرسان وزارت نفت به تمام جایگاه‌های سوخت کشور سرکشی لازم را انجام می‌دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا